Risk sermayesi programı

Geçenlerde Bloomberg ht televizyon kanalıda BBC de oynayan Ejder mağarası (Dragons' Den) programını gördüm.
Bu program bir venture capital (risk sermayesi veya girişim sermayesi denebilir) programı.
Bu programın orijinal Japonya dan çıkma idi sanıyorum.
Ejder mağarasında ejder denilen İngiltere'nin en zengin 5 milyoneri yer alıyor. Bu kişiler nerede ise sıfırdan büyük şirketler kurmuş insanlar.

Karşılarına sıra ile çeşitli iş fikirleri olan kişiler geliyor. Yarattıkları işlerden örnekler getiriyorlar ve tanıtım sunumu yapıyorlar. İstediklere paraya göre ejderler para öneriyor ve şirketlerinin yüzde kaçını istediklerini söylüyorlar. Böylece iş fikri sahibi sermayedar ortak sahibi oluyor hatta o ortakların deneyimlerinden yararlanıyor. İşlerini geliştirme fırsatı buluyor.
Bazılarını da oldukça sert bir şekilde red ediyorlar.
Bu programda çok ilginç fikirleri geliyor bebeklere uygun elbiseler, yemek çeşitleri, tek kişilik denizaltılar gibi eğlence sektörüne uygun fikirleri, fotograftaki musluk lara takılan cihazlar, greyder ve traktörler, spor ürünleri ve diğer birçok yeni ürün.

Burada söylemek istediğim insanların yaratıclıklarını geliştirmeleri ve yeni ürünler geliştirmeleri. Bizdeki gibi bu sitedeki yazılanları bile kopyalayıp google dan üç beş kuruş kazanalım demiyorlar.
Yeni birşey yaratıp büyük oynamayı tercih ediyorlar.
Bu programı önermek istememin bir nedeni de ürün tanıtan insanların ne kadar hazırlıklı gelmeleri, hatta prototip ürünler yapmış olmaları, çoğunluğunun zaten küçük miktarlarda satışa kendi çabaları ile başlamış olmaları.
Bence bu program izlenebilir, yaratılan ürünler takip edilebilir ve fikir edinilip yeni ürün imal edilir. Sunum şekillerinin ve ejderlerin yorumlarının da yararlı oldugunu düşünüyorum. Ejderlerin tüm kararlarına katılmayabilirsiniz ama gerçekten yararlı bir program olduğunu düşünüyorum.
Maalesef bizim gençlerin bir kısmı hala çeşitli bloglardan bilgi kopyalayarak (çünkü değişiklik bile yapıp kendi yorumlarını koyma kabiliyeti bile olmadan) kopya blog yapıp adsense veya benzeri programlardan birkaç kuruş kazanma peşindeler. Bu arada yeni fikir üretip güzel site veya blog yapan insanlarımız da var tabi, onlar için söz meclisten dışarı. Kopyalayanları da anlayabiliyorum ama en azında kopyalama metodu ile nereye gidebilirler bir planları var mı acaba.
:)
Programın saatini falan yazamıyorum. Henüz Bloomberht internet sitesinde yayın akışı falan yok. Takip edip öğrenen olursa buraya yorum atabilir.

3 yorum:

jokerburak_06 dedi ki...

Bahsi geçen programın adı " Dragon's Den " ve

Programın günü ve saati: Cumartesi ve Pazar günleri saat 17:10 ' da yayınlanmaktadır.

Yararlı olmuştur umarım...

isfikirleri dedi ki...

Programın adını yazmıştım ama saatini hatırlamıyordum. Çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Bansi geçen program her cumartesi ve pazar gecesi saat 23:15 te kanal 1 blomberg tv de

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...