Özel Okul açın

Hayda bu da nerden çıktı demeyin.

Biliyorum bu blogda genelde yapılabilir basit ürün ve işleri tanıtmaya gayret ediyorum. Öyle uçuk fikir yer almamasına özen gösteriyorum.

Ama son günlerde gazetelerde özel okul ücretleri açıklandığından beri bu konu ilginç geliyor.

Türkiye de herşeyin son yılda fiyatları inmesine ragmen özel okullar ücretlerini artırıyorlar.

Aşağıda tahmini bir özel okul açılması ile ilgili bir mizah yazısı yazdım. Kara mizah ta diyebilirmiyiz acaba :)

Tanıdığınız iyi birkaç ögretmen varsa, sermayedar birkaç kişi organize edebiliyorsanız olmayacak birşey değil. Yani bir köfteci açmak yerine 20-30 kişi ya da daha fazla kişi birleşip okul açabilirsiniz. :))
İşin bürokrasisini bilmiyorum ama çok karlı ve sürekli kar getiren bir iş.
Müşteri bir kere girdikten sonra ilkögretim 9 (ana sınıfı dahil) sene lise 5 sene (hazırlık ile) yani 14 sene toplam elinizde.
Müşteriler (okul sahipleri müşterilere öğrenci diyor) istediğiniz gibi kontrolunuz altında. :))
Gelen velilere okulunuuzun dekorasyonunu övebilirsiniz, ambalaj sattırır.
Ögrencilerin hiç kullanmayacağı spor tesislerini övebilirsiniz. Ögrenciler yani müşterileriniz bu tesisleri tekrar para vererek kullanacak çünkü :)
Tamam ilk başlangıçta adı köklü okul olan okullar ile rekabet etmekte zorlanırsınız. Ama ücretleri düşük tutun gene de kar edersiniz.
Bir sınıfta 20 kişi olsa ögrenci başına sürekli yılda 15000 tl alsanız yılda toplam 300,000 tl tek sınıftan geliriniz. Köklü okullar isim kullanarak yılda 20.000 civarına çıkardı ücretleri bu sene.
Bu arada okulun köklü olmasının ögrenci egitimine bir faydası da oldugunu sanmıyorum.

Kazançlarınız
  1. Ögrenci (müşteri) direk ödenen eğitim ücretleri (Bir giren 15 sene para ödeyecek, nerede var böyle hazır müşteri)
  2. Spor tesisi üyelik ücretler (Yine hazır müşteri- Ögrenciler, veliler, mezunlar, bunların tanıdıkları, civarda oturan halk- Yani spor merkezleri müşteri ararken sizin hazır bir müşteri kitleniz var. Velilerin ödediği ücretler ile yapılan spor tesisleri 2. kere satılıyor, ögrencilere bile ücretli)
  3. Okul formaları : Formalar anlaşmalı mağazadan alınır, herhalde okula bir katkı payı ödeniyordur :)
  4. Servis ücretlerinden okul katkı payı
  5. Yemek ücretleri: Piyasanın en pahalı yemegi özel okullarda. Firmalara yemek veren yemek servis firmaları (catering) en iyi yemegi 6-8 tl arasında verirken, özel okullarda yemek ücretleri 11-14 tl civarında, bu seneye artabilir. Yani yemek ücretlerinde de okulların ciddi karları var görünüyor. Bir yemek firması ile 8 tl ya anlaşsanız 13 e satsanız. Bu kar oranı nerde ve garanti müşteri hangi restaurantta var.
Tabi buna özel okul sahipleri karşı çıkar yokdegil masrafımız çok falan diye.

Aynı eğitimi daha güzel tesisle Izmir de veya ankara da çok daha ucuza verebiliyorlar. Demekki bu iş arz talep meselesi.

Parayı veren oldugu yerde malın veya hizmetin fiyatı artıyor dimi iktisat ilmine göre.


Tabi bu işte bir de velilerin gözünü boyayacak törenler, tiyatrolar, aktif oldugunuzu gösterecek basit birkaç aktivite, yabancı dille ilgili yabanci ögretmen (bu arada yerli ögretmenler daha iyi dil ögretiyor). Sonra havalı bir uluslararası egitim sertifikası almakta işleri kolaylaştırır. Hatta bir de dersane havası verip çocuklarınızı SBS ye veya öss ösys yada ne varsa sınavlara çok iyi hazırlıyoruz ayrıca dersaneye gitmesine gerek yoktur gibi laflar da etkili olabilir. Hatta birkaç kulüp adı altında satranç vs gibi aktivite de koyarsınız, zaten bunlar para da tutmuyor. Bilgisayar odası zaten çok ucuza çıkar. Gelsin oynasın çocuklar o kadar para veriyorlar. :))

Aslında okullar arasında eğitim farkı da yok. Tüm okullar aynı milli eğitim programını uyguluyor. Tek fark sınıflar 20-24 kişilik.

Ha bu arada internet sitenize ve broşürlerinize de mutlu başarılı çocuk fotografları koymayı unutmayın. Kimisi satranç masasında kimi de bir laboratuar aletinin başında olsun. Bir iki de basket atarken veya gol atarken olursa iyi olur.


Sonuç:
  • Hazır müşteri,
  • Güzel kar oranı
  • Süreklilik
  • Mutlu vakıf yönetim kurulu veya özel okul sahibi
  • Firmasına kar ettirmiş mutlu işletme genel müdürü (pardon okul müdürü)
Not: Bu yazı esprili bir şekilde (mizah yazısı olduğu unutulmasın) özel okulların durumunu sergilemek için yazılmıştır. Tabi bu yazdıklarım benim düşüncelerim. Özel okullar bunları yapıyor demek istemiyorum. Bir iş fikri olarak yazdım böyle yapılabilir diye yani :) . Zaten artık aynı seviyedeki anadolu liselerini kazanamayanların gitttiği okullar haline gelmeye başladılar. Sınavlarını da bu sene ayırdılar. Herhalde düşük puanlı ögrencileri aldıkları belli olmasın diye.
Bu yazı yüzünden özel okul karşıtı olduğum sanılmasın.
Aksine gelişmesini ve yaygınlaştırılmasından yanayım. Ama özel okulların yapması gereken daha çok şey var.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...