Kopya internet sitesi yapın / yapmayın

Dün bana gelen bir email üzerine bu yazıyı yazıyorum.
Emailde sanırım genç bir internet meraklısı bana bu sitemden bir yazımın bir başka sitede kopyalandığını söylüyor. Internette hangi yazı daha önce yazıldığını belli.
Baktım gerçekten kopyalanmış hemde aynı benim kelimelerimle.
Bana uyarmamı istemiş. Hatta kopya yazı yazdığını söyleyen yazıyı o siteye de göndermiş. Bir grup genç kopya sitelere böyle yapmayın diye yazı yazıyormuş şimdi.
Bende gerek duymadım uyarmaya. Yani herkes kendi yapısına uygun davranır.
Eğer 50 yaşlarına yaklaşan bir mühendisin (ben) hobi olarak yazdığı bu ücretsiz blogdan bile kopyalıyabiliyorsa hayatta başarılar ona.
Buradaki yazılarda kaynağa link vermeye (kaynağını bildiklerime , bilmediklerim içinde gönderen olursa hemen yazarım) çalışıyorum. Okuyanlara kolaylık olsunda detaylı bilgiye ulaşsınlar diye. Birçok yazıyı ingilizce den çevirdim.
Şimdi para kazanmak için moda oldu. Gençler gidip internet sitesi kuralım yanına reklam alalım parayı kazanalım diyor.
Ama bu iş kendi özgün yazılarınız olmazsa olmaz. Yani sırf denemek için yandaki reklamları aldım ve denedim. Bu işten ayda kazanacağınız 3-5 ytl veya daha yukarı kazanıyorsanız bile nasıl olsa yakında düşer.
Kopya yazılar ile internet çöplüğüne dönüyor ortalık. Yani kendi bilginiz emeğiniz olmadan özgün yazılar olmadan tamamı kopya siteler oluşturursanız okuyan zaten onun kopya site olduğunu anlıyor. Hele birde link bile olmazsa tamamını bu fikirlerin yazamayacağınızı anlamazmı.
Başka siteden kopya olmazmı? Olabilir. Birçok yazınız vardır , arada başka sitede gördüğünüz hoşunuza giden bir yazıyı okuyucunuzla paylaşmak isterseniz kopyalayın ama o siteye de linkini yazın. Etik olarak bunun gerekli olduğunu düşünüyorum. Yoksa başlığını atıp resmi atıp kopyalamak, başkasının emeğini (malını çalmak gibi) almak gibi birşey.
İnternetten az paramı kazanmak istiyorsunuz:
Hemen google da "iş fikirleri" veya begendiğiniz bir konu yazın. O konuda site yapmış yazı yazmış olan insanların sitelerine bakın. 10 dolar verip bir domain ad alın. Sonra bu sitelerden yazıları siteniz kopyalayın. Reklam alın ve ayda harçlık gibi para kazanın. Ama bu işi yaparken yaptığınız etik mi değilmi sorgulamamanız lazım. Zaten genç bilgisayarcıdan anladığım kadarı ile bu işi yapanlar yaratıcı olmayanlar.
İnternette çok para mı kazanmak istiyorsunuz:Yeni bir fikir üretip yeni bir site geliştirin. İnternet sitelerinden yeni bir iş fikri yaratıp büyük para kazananlar var. Ama onlar gerçekten yaratıcı ve özgün olanlar.
Gençlerde sadece kopya yapıp da büyük para kazanacağını düşünenlere hayırlı başarılar, internet çöplüğü yaratmakla hayatlarını geçirebilirler.
Sitemizde internet kısmında bazı yaratıcı site çözümleri var.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...